Działania i narzędzia wzmacniające eksport
W dalszej części, prowadzonej przez dr Michała Gazdeckiego z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, eksperci odpowiedzą na pytanie „jak skutecznie sprzedawać polskie produkty poza granicami Polski?” Dyskusja będzie toczyła się wokół pytań: czy polskość jest zawsze atutem na rynkach zagranicznych i czy budowanie marki produktu na rynkach odmiennych pod względem kulturowym. W tej części wezmą udział m.in. Maciej Bartoń ze Stowarzyszenia Polska Ekologia, Dariusz Sapiński – prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA oraz Andrzej Skiba – prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Skiba.
O skutecznych narzędziach i usługach wspierających eksport opowie m.in. Piotr Placha, manager w zespole ekspertów branżowych Polskiej Agencji Inwestycji Handlu.
Ostatnim akcentem Kongresu POLAGRA EXPORT MEETING będzie prelekcja dr hab. Agnieszka Poczta-Wajda w Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na temat zmian w handlu zagranicznym jaki zaszły w latach 2020-2021 (i perspektyw na lata kolejne). Nie zabraknie tematu Brexitu, pandemii COVID-19, zmian łańcuchów dostaw i nawyków konsumenckich.
Wydarzenie kierowany jest m.in. do polskich producentów z sektora spożywczego, przedstawicieli organizacji i stowarzyszeń branżowych, instytucji państwowych wspierających polski eksport produktów spożywczych, ekspertów z firm doradczych, agencji badawczych, instytucji finansowych, przedstawicieli zagranicznych firm dystrybuujących żywność i zagranicznych organizacji branżowych.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny w ramach biletu lub zaproszenia na targi POLAGRA, które rozpoczną się
w poniedziałek 4 października i potrwają trzy dni.